top of page

Deck the halls aneb první prosinec ve Skotsku.



Deck the halls with boughs of holly, Fa la la la la, la la la la. Tis the season to be jolly, Fa la la la la, la la la la.


Tak už to přišlo i na mě. Poslední týdny byly pro mě značně rušné a to protože jsem si: za prvé našla práci, za druhé jsem dopsala eseje a napsala zkoušku a za třetí jsem jela na malý trip do Dublinu a Barcelony.


Od 7.12 do 18. 12 jsou na University of Glasgow zkoušky, takže poslední týden školy je už první týden v prosinci a poté mají všichni volno na to, aby se mohli učit. Já jsem to hezky vychytala s předměty, jelikož jazyky nemají dvě zkoušky (jedna každý semestr) ale mají jen jedu na konci druhého semestru a v průběhu obou semestrů se píší malé testy, které mají většinou váhu 5-25% ke konečné známce. Velké testy jsou od 50 do 70%. Na konci listopadu jsem si tedy napsala dva malé testy z němčiny, každý po 5% a v prosinci jsem měla jeden test ze španělštiny s váhou 25%. Ze španělštiny známku ještě nevím, každopádně test byl pro mě docela lehký a zvládla jsem to rychle. U němčiny to u mě bylo horší, ale důležité je, že jsem prošla z obout testů (známky D1 a C3, ups). Dole můžete uvidět, jak jdou známky na University of Glasgow.

Každopádně největší radost byla známka z eseje na Digital Media, o které jsem už psala dříve. Měli jsme udělat webové stránky pomocí HTML a napsat esej na téma “Discuss how the design, function and content of web pages influence the meaning and value of information.” Vliv na známku měly jak webové stránky, tak samotná esej – 25% a 75%. Samotná výsledná známka má 40% váhu, 10% mají tzv. „Moodle tasks“ nebo-li úlohy, které jsou nám během roku zadávané a my je museli do 5. prosince odevzdat. Většinou to bylo například úprava fotek nebo analyzování databází a stránek. A 50% váhu měl test, který jsem si napsala 11. prosince. Známku z eseje na Digital Media jsem dostala 7. prosince a pyšně oznamuji, že mám A3. Jen tak pro představu – na začátku roku nám bylo řečeno, že A se skoro vůbec nedává a nejčastější známky jsou B a C. Měla jsem neuvěřitelnou radost jelikož jsem se opravdu obávala toho, že tam budu mít hodně chyb, že jsem moc opakovala slova nebo že to nebylo no...prostě...dobré.

Na test jsem se začala připravovat v pondělí 7. prosince s tím že test byl v pátek 11. prosince. Během těch pár měsíců jsem skoro zapomněla, jak se učit a hlavně jsem si při lekcích nedělala žádné poznámky, takže jsem si musela stáhnout všechny prezentace za tento semestr a z každé se pokusit „vytáhnout“ to nejdůležitější a vyhledat si více informací na internetu. V tuto chvíli jsem děkovala za tiskárnu, kterou mám v pokoji, jelikož bych opravdu nešla až do naší knihovny jen abych si vytiskla všechno, co jsem si vypsala. V pondělí jsem se tedy snažila učit, vydrželo mi to jen pár hodin, jelikož jsem objevila seriál O.C (ano vím, že je starý, ale nikdy jsem to neviděla) no a také jsem objevila to, že už vyšlo The Sims 4 a jelikož je to moje dětská láska tak se to samozřejmě hned stahovalo do počítače. V úterý jsem byla na „Assesment day“ do práce, ve středu jsem se také plánovala učit. Vydrželo mi to do večera, kdy jsem pak sbalila věci a jela do posilovny a musím uznat, že jsem se nejvíc naučila zrovna tam. Zatímco šlapeš nebo běžíš na stroji, tak máš možnost si číst to, co máš před sebou a hlavně nemáš možnost před tím utéct. Ve čtvrtek jsem si dojela do salónu, kde mi dělali nehty už před před pár týdny. Ta slečna mi to udělala fakt špatně, tak mi nabídli, že mi to zdarma předělají, což se mi perfektně hodilo, jelikož jsem v práci zjistila, že nesmíme mít žádný lak a jediné co je dovolené je francouzská manikúra. Pátek už byl den D, přišla jsem do univerzity, sedla si za stůl a čekala na pokyny. Test měl pět otázek a trval hodinu a půl. Z těch pěti otázek jsme si mohli vybrat tři a museli jsme se rozepsat co nejvíc, já si vybrala otázky číslo 1, 2 a 5. Náš „answer sheet“ tedy byl celý 10+ stránkový sešit. Z testu mám celkem dobrý pocit a hlavně, když už jsem dostala A3 z eseje tak se nemusím bát, že bych neprošla a nedostala kredity, kdybych zkazila test. Další plus na Univerzitě je ten, že první dva roky je úplně jedno, jaké dostaneš známky, důležité je projít a dostat kredity na semestr. Známky se budou zapisovat až třetí a čtvrtý rok a odrazí se to na barvě vašeho MA diplomu.



V neděli 13. prosince jsem se vydala do Dublinu a v pondělí večer do Barcelony. Dublin bohatě stačil, do Barcelony se ještě stoprocentně vrátím, jelikož to bylo nádherné město a v životě bych nečekala, že se mi tak zalíbí. Myslím si, že je to snad i nejkrásnější město, co jsem v Evropě navštívila. Nejkrásnějším myslím i to, že působí velice teple a útulně, je tam krásné počasí celý rok a lidé jsou usměvaví, milí a nápomocní. Vrátila jsem se už v pátek 18. prosince, v sobotu a v neděli jsem pracovala. Neděle byla asi ze všech mých pracovních dnů nejlepší. Když si vybíráme směny, tak nám nikdy není řečeno, jaká akce se zrovna koná (pracuji v Hydro aréně, nebo-li skotské verzi pražské O2) a proto jsem byla opravdu překvapená, když jsem v neděli dojela do práce a dozvěděla jsem se, že ten večer tam má koncert Madonna. Když se zrovna nikdo nekoukal, tak jsme s kolegyněmi měli možnost si na chvíli koukat na koncert. Impressive. Ona prostě ví, jak uspořádat koncert.



A samozřejmě se už hrozně těším domů, hlavně kvůli svým kamarádkám, které jsem neviděla od srpna nebo října. Už jen 6 dnů a budu v Praze!

MERRY CHRISTMAS EVERYONE AND HAPPY NEW YEAR!


bottom of page