top of page

"It happened in November..."


Konec listopadu, devátý týden lekcí, druhý měsíc v Glasgow. To vše způsobilo, že jsem v poslední době byla hodně zaneprázdněna. Ve dne lekce, doma příprava na lekce a večer dohánění společenského života. Všechno to začalo ještě na Halloween, kdy jsme u sebe pořádali party a později jsme se přesunuli do jedné z univerzitních unií, kde jsme pokračovali do dvou do rána. To vše s tím, že jsem následující dny dodělávala zadaný projekt na Digital Media, který jsem měla odevzdat 13. listopadu. Webovky jsem dodělala, snad všechny stránky půjdou otevřít, a hned později jsem začala psát esej v rozmezí 1500 – 2000 slov na téma “Discuss how the design, function and content of web pages influence the meaning and value of information.” Informaci jsem měla čerpat jak z lekcí, internetu ale i z vlastní zkušenosti při tvorbě webových stránek. Začala jsem v dostatečném časovém přestihu, v diáři jsem si rozepsala dny a hodiny, kdy bych měla nad esejí pracovat a také počet slov, který bych měla napsat. To mi hodně pomohlo, jelikož většina studentů zde vše dělá na poslední chvíli a den před deadline nemají jinou možnost než si projít přes «all-nighter» nebo-li noc plnou kávy a nedostatku spánku. V současné době jsem začala pracovat nad esejí na German Culture, kde musím porovnat postavy z děl «Die Verwandlung» a «Der Blonde Eckebert», nebo-li děl od Kafky a Tiecka. Tuším, že toto pro mě bude o hodně větší challenge, než esej na Digital Media. Naštěstí mám část až do 7. prosince. Přístí týden, konkrétnějí 25.11. a 26.11 mě čekají hned dva testy z němčiny, na které bych se zrovna teď měla učit, ale znáte to….prokrastinace. První test bude překlad z němčiny do angličtiny, což bude těžký oříšek, jelikož je těžké nejen něco přeložit z němčiny ale ještě to poskládat a vybrat správná slova tak, aby to dávalo smysl i v angličtině. Druhý test bude čistě gramatický. Oba testy mají 5% váhu, což opravdu není moc a díkybohu mě v prvním semestru žádné jiné testy z němčiny už nečekají.

Jinak včera jsem měla to potěšení si zkusit brazilian dancing v brazilském baru v centru Glasgow. Nikdy bych nečekala, že mě to bude bavit a hlavně, že mi to docela i půjde. S kamarády jsme si dali pár koktejlů a později pokračovali na flat party kamaráda mého spolubydlícího. Měla jsem šanci uvidět, jak vypadá i jiná rezidence, kterou vlastní Glasgow University. Krásná kuchyň, kožené pohovky, televize, laminát, obrovské pokoje s double bed a s vlastní koupelnou pro každý pokoj. Opravdu mi bylo smutno, hlavně při pomyšlení na rezidenci, ve které žiju teď. Už chápu proč lidé říkali, že Murano vypadá jako vězení. Po Firhill rezidenci to opravdu tak vypadá. To nic nemění na tom, že Firhill rezidence je o 3 tisíce měsíčně dražší, což je částka, kterou tu utratím za necelý měsíc na jídlo a společneské akce. Nejzábavnější bod večera byl první sníh, který začal padat přesně v 11 večer a můj kamarád z Brazílie si ho užil jak nikdo jiný, jelikož to bylo jeho první sníh v životě. Avšak kromě něj ze sněhu nikdo tak nadšený nebyl, jelikož s sebou přines mráz a teplotu -6. Dnes večer plánujeme opět vyrazit ven, tentokrát do klubu a já jsem celý den nevylezla z postele. Opravdu se bojím vyjít ven do té zimy, až moc jsem si zvykla na teplo.


Další úžasná novinka: podívám se do Irska a do Španělska! Poslední učební týden je týden jedenáctý a poté až do 18. prosince trvá zkouškové období. Naštěstí já a můj spolubydlící z Austrálie máme poslední zkoušku 11.12, což znamená, že máme celý týden „neplánovaných prázdnin“. Projížděli jsme ceny letenek, když jsme zjistila, že zpáteční letenka z Glasgow do Dublinu stojí 20£ (780,- korun) a zpáteční letenka z Dublinu do Barcelony 22£ (830,- korun). Proto od 13.12 do 18.12 budu na svém vysněném dobrodružství a vrátím se do Glasgow zrovna včas na večerní Vánoční oslavu v Univerzitě.


bottom of page