top of page

Past Weeks' Update


Minulý týden byl vyčerpávající a bohužel jsem tedy neměla čas o sobě dát vědět. Chodila jsem na lectures, seznámila jsem se s novými lidmi, oslavila Octoberfest, byla ve Wagamamě na večeři, zkoukla fitko, udělala si sleepover se svojí kamarádkou a spoustu dalších, méně zajímavých věcí. Tak tedy postupně.

Seznámila jsem se tu s jednou češkou, se kterou máme shodou okolností společné přátelé ještě v ČR (svět je malý) a ještě se ukázalo, že i žijem ve stejné rezidenci. Jeden večer jsme u nás pili víno a nějak jsme se všichni dohodli, že musíte zkusit Wagamama restauraci, což je taková fusion asijská kuchyně. Bylo to domluvené na čtvrtek a přijela jsem tam se svými třemi spolubydlicími a moje nová známá tam už čekala se svým kamarádem, taky čechem. O večeři krátce – opravdu mi chutnalo, večeře mě vyšla na 10£ (cca 370 korun) což je pro mě sice dražší ale zde je to považováno za normální cenu. Poté jsme jeli do GUU (Glasgow University Union) kde se ten večeř konal Octoberfest. Nechyběla německá hudba, samozřejmě pivo a cider, který jsem si zde ve Skotsku opravdu oblíbila a takový výběr nikde jinde nenajdete. Najednou se všichni rozhodli, že by chtěli jít pít k nám do bytu, tak jsme museli stihnout doběhnout do obchodu a koupit alkohol, jelikož zákon zde zakazuje prodej alkoholu po desáté hodině večer.

Ráno jsem měla jednu hodinu, poté jsem šla okouknout naše univerzitní fitness centrum. Je hned u Main Campusu, permanentka na rok stojí 100£ ale pro studenty, kteří jsou ubytováni ve školní rezidenci, je permanentka zdarma. Fitko má několik pater, patří k němu i bazén, sauna, parní komora, spoustu místností s trenažéry, sál na basketball, squash a také se zde pořádají classes, na které jé též vstup zdarma. Já hned ten den vyzkoušela Total Body Workout, po kterém jsem do pondělí měla problém se hnout. Pracovalo se tam s činkami, dělaly se dřepy, výskoky, sklapovačky....Hrozná dřina, proklínala jsem se během toho ale teď se nemůžu dočkat, až tam půjdu znovu.

V sobotu ke mně přijela Gábi ze Stirlingu. Obešly jsem centrum a obchody, jelikož já si potřebovala najít rolák (6£ v Primarku) a ona potřebovala do drogerie. Nakonec jsme v té drogerii každá nakoupila spoustu věcí. Jsme obě bílé jak mouka a proto nás zaujaly Tanning Wipes, neboli samoopalovací ubrousky, jejichž cena byla mimochodem 1,35£ (okolo 45 korun) a je to opravdu velké balení. Jen tak mimochodem, já už jsem je vyzkoušela, dostala jsem krásnou zdravou barvu pleti a G mi psala, že ona si to dala dva dny po sobě a má krásně opálenou pleť.

Po obchůzce jsme se vydali ke mně do rezidence, kde jsem ihned dala do trouby pizzu a poté jsme ihned zkoukli film „My life in ruins“. Hned na to jsem nám udělala večeři a následoval film „Wild Child“, poté následovala sprcha, pleťové masky, další film „Confessions of a Shopaholic“ a sen. Ráno jsme se s G nasnídaly a ona se vydala zpátky do Stirlingu a já si udělala úkoly do školy.

Pondělí a úterý jsem měla školu a všechny classes mě hrozně baví i tím, jak jsou těžké. Opravdu to je hrozné v 9 ráno v úterý poslouchat básně od Schillera v němčině ale zanechává to ten krásný pocit po hodině. V úterý odpoledne jsem měla Laboratory, kde jsme měli vytvořit své webové stránky pomocí kódování HTML a já konečně pochopila, co je to zač a jak s tím pracovat. Z hodiny jsem tedy odcházela šťastná. Jinak v této třídě jsem se taky seznámila s jednou Erasmus studentkou ze Švédska a hned po hodině jsme si šly spolu dát oběd ve Fraser Building. Ona poté pokračovala na další hodiny a já domů, kde jsem si dala šlofíka a večer jsme se spolubydlícími šli na večeři do Ketchup.

PS: Ve čtvrtek odpoledne letím do Prahy na pár dní. Už se hrozně těším, máme s rodiči naplánované celé čtyři dny a také se těším na své kamarády. Nejlepší je, když nic nečekáš, protože jsem opravdu nepočítala s tím, že poletím do Prahy tak brzo. Zpáteční letenku jsem koupila v akci za 100£.


bottom of page