top of page

A view into my lectures & study abroad fair


Hodně lidí se mě ptá, jak probíhají mé každodenní lekce na univerzitě. Rozhodla jsem se tedy napsat článek o tom, jak vypadá můj nejvytíženější den. Nejvíce hodin mám v úterý a v tento den se mi sešly hned všechny předměty, které jsem si nabrala.


První je lekce German Culture, která mi začíná v 9 ráno. Na první hodině nám profesor rozdal desky s německou poezií, které nám první semestr slouží jako učební látka. Každá lekce tedy začíná tím, že je nám přečtena báseň, která se potom celou hodinu rozebírá. Musíme pochopit, proč to autor napsal zrovna takovým způsobem a co tím vlastně doopravdy myslel. Upřímně je pro mě tato hodina těžký oříšek, jelikož básně často obsahují skrytý smysl. První semestr jsme známkováni z této hodiny jenom esejí, která má 30% váhu. V eseji na 1500 slov musíme podrobně rozebírat dílo Kafky nebo Tiecka. Ve druhém semestru jsme známkováni z dvouhodinové zkoušky, která má 70% váhu.



V 10 následuje German lekce, na kterou se musíme dopředu připravit, jelikož tam rozebíráme videa a odpovídáme na otázky z desek, které nám předány na začátku semestru. V prvním semestru máme z této hodiny dvě zkoušky v listopadu. První den je to překlad textu z němčiny do angličtiny, druhý den je to test z gramatiky. Obě zkoušky trvají hodinu.


Po němčině mám volnou hodinu, kterou trávím většinou v knihovně nebo v kavárně ve Fraser Building. Tam si většinou i připravím papíry na hodinu němčiny, která je ve středu.



Od 12 mám Spanish lecture, kde, světě div se, se učíme španělštinu. Hodiny jsou pokaždé jiné, pracujeme s učebnicí Aula 1. Celkově jsem měla na učebnice štěstí, jelikož lidi, kteří studují například ekonomiku nebo politologii, si museli nakoupit více drahých učebnic. Naštěstí tedy já mám jenom učebnici na španělštinu, která mě stála 22£ (přibližně 900 korun).



Po této hodině utíkám do Digital Media laboratoře, kde se zapíši do počítače a pustím se do práce. Každý týden je nám přidělena práce, kterou jestli nestihneme tu hodinu, musíme dodělat v knihovně nebo doma. Posledních pár týdnů pracujeme na HTML a CSS, nebo-li webových stránkách. Mimo to, musíme do 13. listopadu odevzdat svoje vlastní webové stránky podle kritérii, které nám byly přiděleny. Též musíme celý proces popsat v eseji, která bude odevzdána spolu s webovkami.



Po hodině Digital Media, tedy od 14 hodin, mám volno, takže se většinou buď vydám do rezidence nebo jdu do knihovny a dodělávám práci, kterou jsem v laboratoři nestihla.



Jinak jsem se minulý čtvrtek účastnila STUDY ABROAD FAIR. V Bute Hall (tam, kde byla imatrikulace) byly rozestavěny stánky s názvy zemí, kam můžeme jet od univerzity na rok nebo na semestr. Mě nejvíce zaujalo Španělsko, Německo a Korea. Ve Španělsku bych se nejvíce chtěla učit v Barceloně, v Německu v Berlíně nebo v Korei v Korea University, která je mimochodem rivalem Yonsei University, kde studuje moje nejmilejší kamarádka. Španělsko a Německo jsem si zvolila kvůli jazykům, Koreu kvůli tomu, že je mi blízká, chtěla bych se tam moc podívat a hlavně bych mohla trávit čas se svoji kamarádkou. Studium na Korea University je však v angličtině. Chtěla bych jet do jedné z těchto zemí až třetím rokem, takže teď mám zatím spoustu času na rozmyšlenou. Uvidím za rok!



bottom of page